Hvis du har det lidt stramt med latrinære anekdoter, så tror jeg, du skal skippe dette indlæg. Hvis du godt kan tåle lidt af hvert, så bare bliv hængende. Så klamt bliver det heller ikke.

I går skrev jeg om mangel bestikkelse og dårlig hukommelse. Hold nu op, hvor vi øver herhjemme, og hold nu op, hvor har yngsten taget teten op. Han er på få dage kommet så vidt, at han nu kan holde sig fra han mærker tissetrangen i kælderen, til vi kommer op af trappen og hele vejen i badeværelset og får hans bukser af. Jeg er et stk. proud mamma!

Alt imens manden og jeg sad og gumlede færdig på morgenmaden, kunne vi pludselig høre hans milde røst fra badeværelset.

“Jeg har lavet en pølle i potten”. Der gik lige et øjeblik, før vi reagerede, for sagde han virkelig det? Var vi rigtig vågne? Det ville han da ikke i går?!?? Men jo, den var god nok. Helt af sig selv, var han gået op i badeværelset, havde hevet natbleen af og havde leveret ved kasse 1. Fantastisk! Man skal måske nok være mor, for at juble over sådan en situation, but anyways, han var selv tydelig stolt og stod med et bredt grin, så hans tykke kinder pressede sig op mod øjnene.

Herfra er det bare at øve sig, og de kloge siger, at hvad man gør ofte, bliver man god til.

Fra og med i dag ved vi så, at han bliver vildt god til at sk**e. Det skulle nemlig vise sig, at han 10 minutter efter fik den onde gang diarré.

Så vi er løbet i pendulfart mellem diverse destinationer i vores lille hus og have og til toilettet dagen lang. For han mærker stadig efter, gør han. Og siger til. Han har nået det, de fleste gange, men vaskemaskinen og min brækrefleks har dog kørt overtid i dag. Karma syntes åbenbart, at han skulle øve sig lidt ekstra, når nu den hurdle var overstået – og set i bakspejlet, så er det faktisk lidt komisk. Klamt, men komisk.

Jeg har netop modtaget besked om, at Paw Patrol-flyet ankommer på adressen i morgen, og det er såmen fortjent. Hundrede procent blefri er han ikke, men han gør det så godt til trods for karmas små julelege, at han fortjener det her i ferien, hvor han har god tid til at lege med det. Med lidt held, har jeg en blefri tumling inden længe.

