Der er noget ganske magisk over en lørdag morgen, hvor vi kan stå op og lave ingenting – lige så længe, vi vil. Starten på en weekend uden andre planer, end dem man godt selv gider. Kodeordet for vores weekend er: Hjemme, fastelavn og oprydning. Tager vi det i omvendt rækkefølge, kan du måske undre dig: Er det noget, man selv godt gider? Men hvis det handler om at skabe overblik og ro, så gider jeg godt.

Det er ikke fastelavn endnu, men vi skal lave de vigtigste indledende manøvrer: Jeg skal prøve at sy ungernes ønsker til fastelavnsklunset og der skal bages fastelavnsboller (dem her). Udsigten til tid med min symaskine og indtag at en anseelig mængde kaffe og kalorier tiltaler mig!

Og så skal vi bare være hjemme. Aaaaaaah! Hele weekenden! Mine teenageårs mareridt er pludselig det mest tiltalende i verden. Det er der faktisk mange flere ting, der pludselig bliver (uden at jeg siger, at jeg er ved at blive gammel!). Men det fortjener et helt indlæg for sig selv.

Det er ret magisk at starte morgenen med at servicere to små banditter, som ligger og slænger sig i sofaen med deres dynes og kører store mængder frisk frugt og ristet brød med smør i kælderen. Helt opslugte af Ramasjang og helt og aldeles tilfredse med tilværelsen. Imens kaffen brygger, bygger fornemmelsen op i maven: Det bliver en god dag!

God weekend derude!

Møs fra Mette

