Jeg har desværre ikke vinterferie i denne uge, men når man nu partout skal slave den bag skrivebordet og tastaturet, så gør det bestemt ikke noget, at denne uge skiller sig markant ud fra mængden. I hvert fald, når det kommer til at pleje sit sociale liv med og uden børn. Har måske endda knebet mig selv i armen et par gange, for lige at tjekke, om det virkelig kan have sin rigtighed.

Ugen startede med en spontan legeaftale for både mor og datter, da voksne venskaber så absolut kan udvikles gennem børnenes venskaber. Inklusiv aftensmad. Og alene det faktum, kan nærmest gøre hele ugen til optur, da det dag ud og dag ind er undertegnede, der brødføder familien, da farmand bliver blank i blikket, når der skal koges et æg eller sammensættes en Knorr-lasagne… Og efter legeaftalen gik vi endda hjem med en helt uforudset bryllupsinvitation. Endnu en bonus!

Tirsdag havde vi tid til en hel masse andet og især til at nyde solens stråler sammen alle fire, fordi fritidsinteresserne heldigvis holder ferie. Og onsdag var der dømt venindehygge på en lokal café med en kvinde, jeg har kendt de sidste knap 15 år. Bare os og god mad og masser af snak og kaffe!!! Det føltes som en regulær menneskealder siden, hun og jeg sidst havde været ude alene. Selv om det ikke helt er sandt. Der har bare været så meget snot og feber og krumspring for at få det hele til at gå op i en højere enhed siden nytår.

Jamen, kan der da være på en enkelt uge??? Det kan du gange med 100! I dag slipper jeg dælme også for madlavningstjansen, da vi efterhånden er ved at etablere et lejlighedsvist ”spis og skrid”-fællesskab med naboen. Torsdag er lang arbejdsdag for min mand, og naboen foreslog for nogle uger siden, at vi da bare kunne spise sammen inde hos dem. Det var bare så hyggeligt, at det er ved at udvikle sig til en tilbagevendende begivenhed på børnefamilie-venlige vilkår. Vi har hver især et antal børn under 5 år, som, leger fantastisk sammen, og når aftensmaden er indtaget, er der ingen af os, der forventer (eller har kræfter til) aftenkaffe og lange samtaler – vi skal bare have ungerne hjem i seng. Jeg glæder mig til det – og til at gøre gengæld i nærmeste fremtid, når de kommer på besøg hos os.

Som en sidste klat flødeskum på toppen, får jeg så en smule vinterferie sammen med ungerne i eftermiddag! Selv om det ”kun” bliver til 5 dage i alt inkl. weekend ø hjemme sammen, så er det ret fantastisk! Vi skal ud og opleve nogle fantastiske ting, vores by indeholder, og ud og lege i haven, besøge oldefar og drikke store mængder varm kakao.

Jeg kan mærke det! Det bliver SÅ godt!

