Denne blog kan man måske nok beskylde for alt fra glimrende og velskrevet til klynk til kynisme og hverdagsævl – men at beskylde den for at være en modeblog! Det vil være at gå for vidt!

Det er ikke så meget mærkevarer, der får mit hjerte til at banke, og der er ikke så meget prestige i at skrive om H&M, har jeg erfaret (med mindre, man er så snot-forkælet og fuldstændig blottet for finansiel opdragelse, at man får 25.000 kr. med hjemmefra i lommepenge til at shoppe wanna-be-designertøj, der stadig har en H&M-lable i nakken, hvordan man end designer en almindelig sort t-shirt til pøblen, og bagefter går ud på landsdækkende medier og ytrer, at farmand og mutti støtter én, imens man ligger i kø og ikke er i skole…).

Ikke at 80’erne har ringet og vil have min garderobe tilbage, med mindre du tænker på mine Converse-sko, men heller ikke så trendy, at jeg tager maveblusen og frynserne i ed igen, blot fordi modemagasinerne dikterer det (og ikke selv kunne finde på noget originalt). Kan du huske de der leggings med elastik under fødderme, der mest af alt minder om det, der er på ungernes flyverdragter og regnbukser??? Dem ønsker man ikke lige sådan tilbage, vel?

Nå, men det, jeg egentlig vil sige, er, at jeg dog har fundet et sted, hvor jeg kunne sende en stor del af min løn hen, hvis ikke jeg betalte halvdelen til hus og hele herligheden og resten til børn, bleer og bil. Jeg giver ikke dette tip, fordi jeg har fået penge eller kluns for det – det er 100% min egen mening og eget valg, at skrive om det. 100% ikke sponsoreret, selv om jeg ikke ville have noget imod, at de tilbød mig en lækker deal, altså.

Jeg tænker på Mocaclothing.dk. Der er ret meget, jeg gerne ville have hjem i skabet – ooooog en pæn procentdel er da også landet der. Det er onlineshopping til kontor og fritid for mig – og jakkerne også til fest, og med en vis portion selvkontrol, bliver jeg ikke ruineret, når jeg handler der. Størrelsesangivelserne har med enkelte undtagelser passet perfekt til min efterfødselskrop, og jeg har faktisk følt mig rigtig godt tilpas i deres tøj. Ingen tekstilstramninger eller denim, der kræver seriøse yoga-positurer for at komme på. Jeg kan li’ det, kan jeg!

Der er gratis fragt og det hele, men det koster 59 kr. at sende retur. Eneste større anmærkning fra min side er, at de får nye varer på nærmest daglig basis. Det er lidt utilgiveligt – for så skal de jo sende mange flere pakker… Og følger man dem på Facebook, er det farligt for både effektiviteten og pengepungen. Så er du advaret!

