Lille E er i en alder, hvor hun elsker og hader med rund hånd, og hvor nuancer ikke er så fremtrædende. Aldrig og altid bruges i flæng om alt fra tøj til broccoli, børnehaven og sengetider “Hvorfor skal jeg aaaaaaaaltid gøre det hele selv?” “Hvorfor må jeg aaaaaaldrig se Netflix, så længe jeg har lyst?” “Hvorfor er det alllllltid V, der må sidde på den hvide stol?” “Hvorfor skal vi aaaaaldrig i Legoland? You get the picture…

Hun har elsket Minnie Mouse dybt og inderligt fra hun var 2 til knap 4 år. Knuselsket! Minnie kunne klare alt. Jage det, hun var bange for, væk og turde alting i hendes lege. Så kom Frost. Og så blev Minnie dømt på udskiftningsbænken. Senere forflyttet i en transferrunde til en kasse i kælderen. Alt var Elsa mig her og Anna mig her og frost og iskrystaller og en spæd barneryst, der ikke er i nærheden af at bære “Let it Go” fra morgen til aften. De legede det i børnehaven og hun legede det hjemme. For sig selv og med naboens datter. Fra tid til anden kunne hun endda lokke nabodrengen til at være Olaf, og få ham til at rende efter sig.

Men med et “Pufff”, var Frost også væk, til fordel for Jake og Piraterne. Tal lige om Disneys magt, ikke…. Er pænt sikker på, at hun har et crush på Jake, og identificerer sig big time med pige-piraten Lizzie.

For mig er det lidt en mystisk verden, for jeg har ikke elsket og hadet på denne måde. Jo, senere i (kærligheds)livet. Men jeg har aldrig været en del af en fankultur eller gået vildt og voldsomt op i heste eller en bestemt kultur m.m. Jeg har altid været noget mere allround.Kunnet lide noget lidt mere end andet, men ikke til yderligheder. Jeg genkender ikke helt hendes “besættelser”. Jeg trøstes dog ved, at de figurer, hun identificerer sig selv med, er stærke personer og i særdeleshed stærke kvinder. OK, måske ikke så meget Minnie Mouse, men mere indholdet i hendes leg med Minnie. Jeg er lidt glad for, at det ikke kun er skvattede, lyserøde prinsesser, der kun kan se yndige ud og have kvidrende fugle flyvende omkring sig, imens de dufter til roser og venter på prinsen. Kvinder, som ikke svarer igen eller slå en proper næve. Disney eller ej, så må hun godt beholde det træk. Så vil mor være (endnu mere) stolt 😉

