…så skulle Lille V da ikke snydes, bare fordi mor og søster går helt i selvsving over Polly Pocket-husene. Som i seriøst selvsving og helt fantastisk leg i timevis ved køkkenbordet. Hun styrer legen bevares, og moren bider sig i tungen og sidder på hænderne for ikke at sige (alt for meget) “Pas nu på” og “ikke så voldsom”, når Elsa og Anna og Monsterbusters (of course…) hopper ud fra taget og husene bliver lukket med samme følelse, som hoveddøren, når en forsmået kvinde smider manden ud af huset i amerikanske film.

Jeg har aldrig været “lege-typen”. Jeg er skide god til at lege på legeplads og spille rundbold og tegne skattekort og skrive hemmeligheder med citronsaft. Jeg har ikke rigtig tålmodigheden til at lege “og-så-sagde-hun-og-så-sagde-han-lege” med Barbierne, at snyde-spise sandkager, eller at brygge store. forkromede far-mor-og-børn-lege. Jeg kan simpelthen ikke samle mig om det (læs: Jeg gider ikke… Dårligmor.dk). Jeg kan ikke rigtig komme ind i “følelsen”, you know.

Men med Polly P er det noget andet. Jeg kan åbenbart godt finde ud af at flytte 3 cm store dukker rundt i og imellem muslingeskal-formede huse. Og det føles fedt! Det føles som om, jeg er en rigtig mor.

Og så kan jeg blive helt jublende lykkelig over at se min lille dreng ligge på gulvet og lege med fars gamle Matchbox-biler og den politibil med lyd, jeg gav ham, sidst han var til hjertekontrol. Han er forgabt i sine “bilar” og råber lystigt “gra-gra”, når vi passerer en gravko på  cykeltur i byen eller “Skinnnnnne”, hvis han ser en anden form for maskine, han ikke kender navnet på, alt imens han peger entusiastisk. Han elsker faktisk biler så meget, at han ofte falder i søvn med en bil i hånden <3.

Så da jeg i dag fandt dette for en hundredmand, så var der ingen tvivl. Det MÅTTE han bare have. Det var faktisk ikke meningen, jeg skulle ind i Røde Kors-butikken, men i håbet om at finde endnu et Polly Pocket-hus til ældstetøsen, vandrede sandalerne selv derind. Jeg sværger!

Yndlingsmor

…Katten havde vi altså i forvejen…

Hvem hørte jeg sige YNDLINGSFORÆLDER, når han vågner i morgen????

