Et af de punkter, jeg længe har ønsket at strege af to do-listen er at få vasket bilen og støvsuget den. Den er 8 måneder gammel og stadig meget lille og fin (og MIN!), men altså…med to børn og en vintersæson, med alt hvad det indebærer af jord, sne, salt og møgbeskidte børnestøvler, så er den ikke så fin, som den var engang. Mildest talt!

Det er måske ikke det, de fleste kvinder gør, når de har fri, men den lille knap så hvide og jeg trillede afsted for at gøre den hvid igen. Vaskehal, voks og undervognsbehandling og voila! Så var mors bil fin igen. Udenpå i hvert fald…

For hvad indersiden gemte af l**t, var en helt anden sag. Jeg begriber simpelthen ikke helt, hvordan min lille bybil kan blive forvandlet til familieslæde par excellence og skraldebil på én og samme gang. Vi bor for pokker da ikke ude på landet, hvor der kan komme SÅ meget skidt med under støvlerne! Og den ene af ungerne bliver endda båret ind i bilen stadigvæk. Ergo kun 1 barn og 1 par støvler til at svine. Da barnesæderne kom ud, fandt jeg:

  • en halv gennemgnasket bolle, der var tør som en markron
  • 10-15 rosiner
  • en PostIt fra børnehaven med påskriften: “Tisset” (i toilettet eller i tøjet, tænker jeg så?)
  • en punkteret ballon
  • en sur strømpe
  • en udefinerbar plasticdims, som måske har siddet på et eller andet babyudstyr
  • 2 grene og 4 sten
  • en sut
  • en tegning
  • resterne af en juledekoration, som ældstebarnet havde sat sammen i børnehaven
  • knæbeskyttere
  • en tallerken (hvordan fa’en er den endt i bagagerummet???)
  • en gummistøvle, som jeg ikke tror er vores datters
  • 4 hårelsatikker
  • lidt gavepapir (møjsommeligt flået i stykker)
  • noget nær en spandfuld sand spredt over måtter og sæder
  • et tyggegummi, der sidder uhjælpeligt fast i gulvmåtten
  • Noget, jeg er bange for er resterne af et anfald køresyge, vi troede, vi nåede at redde, siddende på undersiden af bildøren (badrrr!)

Jeg kan ærligt sige, at intet af ovenstående er mit. OMG! Hvor kan de to små terrorister svine meget på kort tid!

Nu er bilen hvid igen, sæderne renset af for støvlemærker og jord, udefinerbar gullig indtørret masse på undersiden af døren fjernet, ovenstående arkiveret lodret i skraldespanden og bilen støvsuget til UG med kryds og slange. Så er spørgsmålet bare, hvor længe det holder ved.

