Mangel på løbende back-ups var ved at blive til et KÆMPE back-UPS i går.

Prøv lige om at være ved at s**** i bukserne og have opkastningsfornemmelser: På grund af midlertidig flytning til andet online-storage af familiens billeder, lå alle – som i ALLE – børnenes billeder fra fødsel til nu på min PC. Og gæt, hvad der gik død i dag…?!??!!!!! Mega-mega-mega PIS!

Tudede febrilsk i telefonen til min mand, der sad 100 km fra hjemmet på jobbet og ikke kunne gøre hverken til eller fra. Tudede og havde fysisk ondt – hvad hvis jeg mistede alle billeder af børnene??? Alle fotos fra Lille Es fødsel og første tre år og fra Lille Vs operation og helt fantastiske come back til livet?!??

Vi børn af 1980’erne og laaaaang tid før det er vant til at have fysiske fotoalbums med gulnede billeder og brune fløjlsbukser, og ikke en masse filer online eller på en PC, som dokumenterer minutiøst, hvad vi har foretaget os fra fødsel til første prut. Men tal lige om en dyrebar skat at miste! Det ville jeg slet ikke kunne bære.

Brugte 3 timer+ og mine forholdsvis ringe IT-kundskaber ud i genskabelse af dokumenter og fejlsikret tilstand og recovery-programmer m.m. 20 forsøg, sved, tårer og rystende hænder – og så lykkedes det at lægge billederne over på en ekstern harddisk. Sikke et chok!

Må jeg lige give et OBS: Opfordring til Bloglæsere om Selvforskyldt dumhed. Tag Back up af de billeder og dokumenter, du har kær, hvis du ikke automatisk uploader til et en sky i Æblekulten. Og tag den nu!

Selv tak!

