Nå, så er det i dag, jeg skal pakke min arbejdstaske… Farvel barsel, vi ses ikke igen. Fra og med i morgen er jeg fuldtidsarbejdende mor til 2. Shiiiit!!!

Men hvad pokker er det nu, man har i en arbejdstaske? Som sådan en kontor/markedsførings-dame som mig???

Min mand havde mange gode forslag: Madpakke, regnbukser, cykelpumpe, bog til togturen, ekstra strømper og t-shirt, lappegrej, iPad…
Tak, honey! Madpakke og iPad kan vi nok godt blive enige om, men jeg tænkte nok mere a la make-up-pung, børste, tyggegummi, deodorant, trusseindlæg, kalender m.m. En taske UDEN bleer, vådservietter, hagesmække, modermælkserstatning, rosinpakker og “Min første bog om seje maskiner”. Whuhuuuu!

Selv om jeg har været færdiguddannet og arbejdet fuldtid i 9 år nu, er det simpelthen som om, min hjerne er slettet for alt, hvad der har med jo at gøre efter denne anden og – lets face it – enormt svære barsel. Synes ikke jeg var SÅ blank (jobmæssigt altså!) første gang jeg skulle tilbage efter barsel. Der har været mere kontakt til sygehuset end til jobbet og flere milliliter og gram at huske, end kampagner og kontaktpersoner. Børnehuset og hjerteafdelingen på speed-dial i stedet for ikke chefen, kollegaerne og pressen.
Ved ikke, om jeg føler mig glad, trist, forvirret, lettet, opløftet, nedtrykt, eller hvad pokker jeg føler. Måske lidt af det hele på én gang. Det er vildt mærkeligt.

Min hjerne har vidst lullet sig ind i en ide om, at det et eller andet sted “bare” er i morgen og så hjem igen. Kan kun tage én dag ad gangen – det har jeg jo gjort hele barslen. Set hvad hver enkelt dag måtte bringe. Men nu er det arbejd’ arbejd’ – små 40 år ud i fremtiden. Tror liiiige det kommer til at fordre en ekstra kop kaffe i morgen tidlig, når jeg stempler ind.

