Hvis nu, man skal finde det positive i, at vores bil er i stykker, altså sådan seriøst i stykker, og at den enten skal repareres for mega mange penge eller vi skal investere i en ny bil længe før, vi havde kalkuleret med det, så må det være:

* At jeg får lidt ekstra hjælp til at smide de kilo, der gør, at jeg ikke kan lukke bukserne efter 2. fødsel. Det bliver så til minimum 10 km gåtur med barnevogn og søskendebræt hver dag de kommende 2 uger frem til sommerferien.

* Jeg sparer penge på benzin (…som så skal dække en brøkdel af hullet i kassen efter enten reparation eller køb af ny bil…)

* Jeg får 1.5 time om dagen, hvor storepigen og jeg har god tid til at snakke sammen. Se DET er optur!

* Lillemanden får (forhåbentlig) sovet… wishfull thinking!

* Vi må tage tingene, som de kommer og den tid, de tager – der er ikke så meget andet at gøre.

Nedturssiden er klart pris og ikke mindst, om vi så har en bil til sommerhusferien i Nordjylland… Det er straks ganske anderledes stressprovokerende 😦

Men for nu uden bil i bedste økostil.

