I går steg en mor og en datter på toget imod Kolding. Målet var enkelt: Shopping og tøsetid. Heldigvis var moren mig og datteren min egen og det var simpelthen zen for sjælen at kunne dedikere al min tid til hende. Omend kun for 8 timer. Men vi havde SÅ godt af det begge to.

Mit dankort glødede efter køb af børnesandaler, sommertøj, solhat, lidt legetøj og et fekostume med så meget tyl og glimmer, at gårsdagens grand prix-fans ville være misundelige. Restaurant og en tur på Koldinghus, hvor alle rum og vindeltrapper blev udforsket og vi digtede historier om prinsesser, der (måske) havde boet der engang?!?? Hun elskede det og jeg elskede det. Var komplet varm i sjælen, da hun i toget hjem puttede sig ind til mig som en anden koalaunge og faldt i søvn i min favn. Komplet og mæt af indtryk fra en vidunderlig dag med min skønne store pige.

Vi trængte begge til det. Vi har længe kørt på “mor, se, mor kom” og “Ikke lige nu, jeg har ikke tid lige nu. Kommer lige om lidt”. Det var en “ja-dag” og måske over the top. Men det var guld værd og det håber jeg snart, vi kan gøre igen!

